"Ағылшын әлемі " 8 сынып » "А.Розыбакиев атындағы орта мектебі"
Алматы облысы білім басқармасының
Ұйғыр ауданы бойынша білім бөлімінің
"А.Розыбакиев атындағы орта мектебі"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72778) 59-0-32
Есепші бөлімі:
+7(72778) 2-31-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
20
апрель
2022

"Ағылшын әлемі " 8 сынып

Бекітемін

Мектеп директоры:

С.М.Имиршаева 

«___» ___________ 2021 ж.  



Келісемін 

Директордың оқу ісі 

жөніндегі орынбасары:

А.Н.Азиева

«____» __________ 2021 ж. 


ӘБ отырысында 

Қаралды 

ӘБ жетекшісі:

М.Имирова

Хаттама №__ «_____» ________ 2021 ж.


 



«Ағылшын әлемі»

8 «А» сынып оқушыларына арналған ағылшын тілінен факультатив сабағының бағдарламасы


Мұғалім: Таутай Мадина

Облыс, қала, аудан, ауыл: Алматы, Ұйғыр, Бахар

Мектеп: ,,АЛМАТЫ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ҰЙҒЫР АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ,, МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІНІҢ ,,А.РОЗЫБАКИЕВ АТЫНДАҒЫ ОРТА МЕКТЕБІ,, КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ

Сынып: 8 «А»

Пән: Ағылшын тілі


2021-2022 о.ж.


Түсінік хат

         Мемлекетіміздің халықаралық байланыстарының өсуі - адамның практикалық және интеллектуалдық қызметінде шет тілдері қажет екендігін көрсетті. Шет тілін үйрене отырып оқушы, өз білімін шыңдайды,басқа ел туралы кең көлемде мағұлматтар алады, салт-дәстүрін, мәдениетін таниды. Сауатты жазып сауатты сөйлеу үшін оқушыға тек қана сөздік қорды молайту жеткіліксіз, сонымен қатар оқушы грамматикалық материалды жете меңгеруі қажет. Ағылшын тілінде грамматикалық материалды жақсы меңгеру негізгі шарт. Грамматика- тілдің құрылымдық ерекшелігі. Грамматикалық ережелерді дұрыс меңгермеген оқушыға сөйлем құрау кезінде өз ойын толық жеткізу қиындық туғызады. Сондықтан грамматиканы жақсы меңгерту тілдің құрылымдық ерекшеліктерін танымдық жақтан дәл анық түсіндіру деп білемін.Осы орайда бұл факультатив сабағының бағдарламасы оқушы үшін пайдасы зор.

        Бұл бағдарламаның мақсаты – оқушылардың тілді меңгерудің жалпы еуропалық А1, А2 қалыптасу алдыңдағы деңгейге сәйкес мәдениетаралық коммуникативтік біліктерін қалыптастыру мен дамыту, оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамыту.

      Шет тілі сабақтарының ең басты мақсаты-оқушыларға тек қана сол елдің тілін ғана емес, онымен қоса шетел тыныс- тіршілігінен хабардар болып, мағлұматтар алып, жеке бас тәжірибесін жетілдіре түсуге көмектеседі. Шетел тілін үйрену арқылы оқушылар білім деңгейін көтеріп, өз халқы мен басқа халықтар арасындағы ұқсастықтар мен ерекшеліктерді ажыратуға дағдыланады, өз пікірлері қалыптасады, сол елдердің мәдениетімен танысады.

Бұл бағдарламаны орындау үшін келесідей міндеттер қойылады:

  • Ағылшын тіліне деген қызығушылықтарын одан әрі арттыру.
  • Коммуникативтік біліктіліктерді сөз әрекетінің төрт түрінде – тыңдалым, сөйлеу, оқу, жазу – шет тілінде қарым-қатынаста жүзеге асыру;
  • Оқушыларға үйреніп отырған тілі негізінде сол елдің мәдени нормаларын, салт-дәстүрлерін оқып үйрету;
  • Шеттілді мәдениаралық қарым-қатынас жағдайында өз елін және оның мәдениетін таныстыра білу іскерлігін қалыптастыру;
  • Оқушыларды қарапайым, қысқа нұсқаулар сияқты материалдар оқи алу және аудара алу біліктерімен қаруландыру.
  • Ұлттық өзіндік сана сезімді, әртүрлі қауымдастық адамдарының арасындағы өзара түсіністікке ұмтылысты және өзге мәдениет белгілеріне толеранттық қарым-қатынасты дамыту.

Аптасына 1 рет, жылына 34 сағат.


Calendar thematic Plan for the 5th grade

2021-2022 academic year




 

Сабақтың тақырыбы

Оқудың мақсаттары

Сағат саны

Мерзімі 

Ескерту 

1

Articles 

5.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics


1

07.09


2

Articles: Definite article

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

5.W1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics


1

14.09


2

Articles: Indefinite articles

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects 


1

21.09


4

Nouns

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

5.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

1

28.09


5

Plural form of nouns

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.C2 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people’ s age.

1

05.10


6

Countable nouns

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.UE1 use appropriate countable and uncountable nouns, including common noun phrases describing times and location, on a limited range of familiar general and curricular topics 

5.S6 take turns when speaking with others in a growing range of short, basic exchanges

1

12.10


7

Uncountable nouns

5.L3 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics

5.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

5.R2 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics


1

19.10


8

Verbs

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.L6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics

5.L7 recognise the opinion of the speaker(s) in basic, supported talk on an increasing range of general and curricular topics

5.R2 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics


1

26.10


9

Regular/Irregular verbs

5.W7 use with some support appropriate layout at text level for a limited range of written genres on familiar general topics and some curricular

5.UE9 use simple present simple of a verb » to be» and there is / there are to past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics


1

09.11


10

Numerals

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information 

5.S4 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics


1

16.11


11

Cardinal and ordinal numbers

5.C2 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

5S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

5.UE use appropriate adjectives and indefinite article a / an including common noun phrases describing things and activities on a limited range of familiar general and curricular topics


1

23.11


12

Adjectives

5.L4 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics

5.R1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

5.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

5.S4 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics


1

30.11


13

Comparative and Superlative adjectives

5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary to talk about a limited range of general topics

5.C3 respect differing points of view

5.R1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

5.W1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics


1

07.12


14

Adverbs

5.L3 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics

5.W1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

5.W6 link, with some support, sentences into coherent paragraphs using basic connectors on a limited range of familiar general topics


1

14.12


15

Adverbs of time

5.UE10 use present simple to write an email to an internet friend

5.C6organise and present information clearly to others

5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

1

21.12


16

Adverbs of frequency

5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information

5.UE2 use numbers to practise asking for and telling the time


1

28.12


17

Have got/ Has got construction

5.W1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

5.L3 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics

5.C3 respect differing points of view


Похожие публикации:

25 февраль 2020 Мектеп әкімшілігі
Прокомментировать
  • winkwinkedsmileambelayfeelfellow
    laughinglollovenorecourserequestsad
    tonguewassatcryingwhatbullyangry
Введите код с картинки:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив